1. Prečítali sme si o liečivých rastlinách, porozprávali sme sa s bylinkárkou o ich liečivých účinkoch a ukázali sme si ich obrázky.
  2. Na výprave sme nazbierali aspoň 5 rôznych liečivých rastlín a rozprávali sme sa o ich účinkoch.
  3. Založili sme si herbár alebo sme si bylinky nakreslili.
  4. Navštívili sme čajovňu alebo sme si ju urobili sami v klubovni a pozvali sme do nej hostí (napríklad vĺčatá z iných oddielov, rodičov…).
  5. Podľa vône čaju sme hádali, z akých byliniek je čaj urobený.
  6. Uvarili sme si z nazbieraných byliniek čaj – zahrali sme sa ma čarodejníkov – varili sme zázračné nápoje, rozprávali sme si príbehy.
  7. Vyrobili sme si plagát/nástenku o liečivých rastlinách.
  8. Spoznali sme aj jedovaté rastliny.
  9. Počas odborky sme pestovali liečivú bylinku a použili sme ju pri príprave jedla alebo nápoja.

Poznámky

Pri plnení je potrebné použitie odbornej literatúry, výber druhov liečivých byliniek je na vodcoch, podľa výskytu v oblasti, resp. návšteva odborníka, bylinkárky, pracovníka z čajovne a pod. Pri plnení odborky je odporúčané zoznámiť sa aspoň s 10 bylinkami.

Výchovný zámer odborky

Odborka je zameraná na spoznávanie liečivých rastlín, deti budú poznať základné liečivé rastliny a ich účinky.

skauting-program-odborka-vlcata-32

Aktuálne najčítanejšie

Zapoj sa do aktivít Dňa zamyslenia 2023!

World thinking day (WTD) – Svetový deň zamyslenia je dňom medzinárodného priateľstva. Každý rok 22. februára vodkyne a skautky oslavujú skautské hnutie a spoločne...

Hodnotenie kvality oddielov a zborov za rok 2022 o čosi skôr!

Každým rokom sa snažíme napredovať a v tom nám pomáha aj vaše každoročné vypĺňanie hodnotenia kvality oddielov a zborov. Okrem toho, že to slúži...

Nová vizuálna identita: aké zmeny nás čakajú?

Ľudské bytosti sú vizuálnejšie, ako by ste si mohli myslieť. Na rozdiel od psov, ktorí sa spoliehajú na čuch, alebo delfínov, ktorí sú pri...