Zelený stupeň

  1. Družine som predviedol stavbu počítača (procesor, pamäť, disk, grafická karta, zdroj, optická mechanika, atď.). Zoznámil som ich so základnými typmi programov (na spracovanie textu, čísel, obrázkov a zvuku, antivírus atď.) a vysvetlil som, čo vlastne program je.
  2. Do oddielového časopisu som s pomocou internetu napísal článok o histórii počítačov. Sám som ho graficky upravil aspoň v textovom procesore (napr. LibreOffice Writer, WordPad, Microsoft Word).
  3. Po dohode s oddielovým vodcom som vypracoval v tabuľkovom procesore (napr. LibreOffice Calc, Microsoft Excel) prehľadný zoznam členov nášho oddielu alebo zoznam kníh oddielovej či zborovej knižnice. Družine som ukázal, ako sa údaje zoraďujú, triedia a inak spracovávajú.
  4. Vytvoril som osobnú/družinovú/oddielovú web stránku v niektorom z WYSIWYG editorov (BlueGriffon (offline), WordPress.com (online)).
  5. Pre družinu som pripravil krátku družinovú hru alebo kvíz, so zameraním na vysvetlenie rôznych pojmov z IT (protokol, server, programovací jazyk, LAN, malware atď.).
  6. Vytvoril som popis aspoň troch užitočných rozšírení do webových prehliadačov a prezentoval som ho družine.
  7. Vytvoril som oddielový mailing list. Viem pracovať s viacerými programami, ktoré spracovávajú e-maily (napr. Mozilla Thunderbird).
skauting-program-odborka-skauti-z-42

Červený stupeň

  1. Viem používať skener a iné vstupné zariadenia na prácu s grafikou (napr. tablet). Predviedol som družine program na spracovanie grafiky. Vytvoril som družinové/oddielové logo na internetovú stránku, pôdorys ideálnej klubovne alebo plán táboriska.
  2. Oboznámil som sa s princípmi niektorého programovacieho jazyka (napr. Python, JavaScript, C) a naprogramoval som aspoň dva z nasledujúcich programov:
    • Kalkulačka – ktorá vykonáva hlavné matematické operácie.
    • Malá násobilka – program vyskúša užívateľa malú násobilku.
    • Párne čísla – program dokáže vybrať párne čísla zo zadanej množiny čísel.
    • Písmeno A – program dokáže spočítať a vyselektovať písmeno A v dlhšom texte.
  3. Vytvoril som osobnú/družinovú/oddielovú webstránku v textovom editore s použitím technológií HTML a CSS (prípadne JavaScript).
  4. Viem, aký je rozdiel medzi proprietárnym a slobodným a open source softvérom a vysvetlil som ho družine.
  5. Pripravil som si družinovku o internete, kde som im zaujímavo vysvetlil spôsob fungovania internetu, jeho históriu a základy dátovej komunikácie medzi počítačmi (OSI model siete).
  6. Viem si poradiť v nasledovných situáciách:
    • Zavíril sa mi počítač. Viem správne použiť antivírusový program.
    • Vymazal som súbor, ktorý potrebuje k svojej funkcii nejaký program. Dokážem preinštalovať program.
    • Omylom som vymazal dokument, ktorý znovu potrebujem. Ovládam program, ktorý dokáže navrátiť stratené dáta, a robím si pravidelné zálohy potrebných dokumentov.
    • Nejde mi prehrať súbor s videom. Viem, kde mám hľadať potrebný softvér, aby som mohol súbor prehrať.
    • Počítač je plný nepotrebného softvéru (adware, spyware). Som schopný rozlíšiť potrebné programy od tých, ktoré zbytočne zaťažujú počítač. Poznám spôsob, ako sa nepotrebného softvéru zbaviť. Pri inštalácii softvéru viem, ktoré súčasti programu sú pre mňa potrebné a neinštalujem zbytočné časti.
skauting-program-odborka-skauti-c-43

Aktuálne najčítanejšie

Zapoj sa do aktivít Dňa zamyslenia 2023!

World thinking day (WTD) – Svetový deň zamyslenia je dňom medzinárodného priateľstva. Každý rok 22. februára vodkyne a skautky oslavujú skautské hnutie a spoločne...

Hodnotenie kvality oddielov a zborov za rok 2022 o čosi skôr!

Každým rokom sa snažíme napredovať a v tom nám pomáha aj vaše každoročné vypĺňanie hodnotenia kvality oddielov a zborov. Okrem toho, že to slúži...

Dôležité administratívne dátumy a online kalendár

Aj v tomto kalendárnom roku nás čakajú v rámci administratívy dôležité termíny, na ktoré treba myslieť.31. január - zaslanie registračného hárku zboru +...