Zelený stupeň

  1. Vytvoril som si vlastný rebríček top 15 rozprávok a 3 z nich som predstavil družine, kde som opísal stručný obsah, hlavné postavy, autorov a ukázal im ilustrácie.
  2. Oboznámil som sa aspoň s tromi štýlmi vytvárania rozprávok a spísal som si ich výhody nevýhody. Na každý typ tvorenia rozprávok som si našiel aspoň jeden príklad.
  3. Na viacdňovej akcii som vĺčatám, včielkam alebo mladším skautom 3-krát pred spaním prečítal rozprávku na dobrú noc.
  4. Spolu s družinou sme predabovali rozprávku podľa svojho výberu – minimálne 10 minút z rozprávky.
  5. Prečítal som aspoň 3 slovenské ľudové rozprávky, komiks, obľúbenú rozprávku mojich starých rodičov alebo rodičov a pozrel animovanú aj hranú rozprávku.
  6. Pre svoj oddiel či družinu som pripravil rozprávkový kvíz.
  7. Vybral som si 5 situácií z rozprávok, kedy sa nejaká postava zranila. Vypracoval som postup, ako by som jej podal prvú pomoc.
  8. Po dobu troch mesiacov som sledoval, aké rozprávky vychádzajú v kine a kníhkupectvách. Zároveň som si spravil zoznam naposledy vydaných slovenských rozprávok.
skauting-program-odborka-skauti-z-80

Červený stupeň

  1. Pripravil som si prezentáciu alebo plagát o histórii rozprávok. Ako a kedy vznikli, aká je prvá rozprávka, ako sa postupne formovali apod.
  2. Napísal som vlastnú rozprávku a spolu s družinou sme ju zahrali na akcii pre deti na dobrú noc.
  3. Poznám základné informácie minimálne o 10 osobnostiach, ktoré prispeli svojou činnosťou do rozprávkového sveta.
  4. Vybral som si rozprávku, ktorú som podrobne zanalyzoval (zápletka, zámer, poučenie, skrytá myšlienka…) a výsledok predstavil družine.
  5. Našiel a prečítal som si rozprávky z 15 rôznych krajín sveta. O každej som si spísal základné informácie.
  6. Pre družinu som zorganizoval akciu do kina alebo divadla na premietanie či hranie rozprávky.
  7. Pozrel som si dokumentárny film o zberateľovi/autorovi/režisérovi rozprávok. Napríklad „Walt Disney – od myšáka k Disneylandu“.
  8. Naštudoval som si význam rozprávok pre deti, ich vplyv a dopad na psychiku dieťaťa.
skauting-program-odborka-skauti-c-80

Aktuálne najčítanejšie

Zapoj sa do aktivít Dňa zamyslenia 2023!

World thinking day (WTD) – Svetový deň zamyslenia je dňom medzinárodného priateľstva. Každý rok 22. februára vodkyne a skautky oslavujú skautské hnutie a spoločne...

Hodnotenie kvality oddielov a zborov za rok 2022 o čosi skôr!

Každým rokom sa snažíme napredovať a v tom nám pomáha aj vaše každoročné vypĺňanie hodnotenia kvality oddielov a zborov. Okrem toho, že to slúži...

Projekty, ktoré sa rozbehnú v plnom prúde vďaka novej kolegyni

Na Ústredí Slovenského skautingu sme medzi sebou privítali novú kolegyňu, ktorá sa bude venovať 3 veľkým projektom, ktoré sa vám bude snažiť priblížiť. Ktoré...