Zelený stupeň

  1. Vytvoril som si vlastný rebríček top 15 rozprávok a 3 z nich som predstavil družine, kde som opísal stručný obsah, hlavné postavy, autorov a ukázal im ilustrácie.
  2. Oboznámil som sa aspoň s tromi štýlmi vytvárania rozprávok a spísal som si ich výhody nevýhody. Na každý typ tvorenia rozprávok som si našiel aspoň jeden príklad.
  3. Na viacdňovej akcii som vĺčatám, včielkam alebo mladším skautom 3-krát pred spaním prečítal rozprávku na dobrú noc.
  4. Spolu s družinou sme predabovali rozprávku podľa svojho výberu – minimálne 10 minút z rozprávky.
  5. Prečítal som aspoň 3 slovenské ľudové rozprávky, komiks, obľúbenú rozprávku mojich starých rodičov alebo rodičov a pozrel animovanú aj hranú rozprávku.
  6. Pre svoj oddiel či družinu som pripravil rozprávkový kvíz.
  7. Vybral som si 5 situácií z rozprávok, kedy sa nejaká postava zranila. Vypracoval som postup, ako by som jej podal prvú pomoc.
  8. Po dobu troch mesiacov som sledoval, aké rozprávky vychádzajú v kine a kníhkupectvách. Zároveň som si spravil zoznam naposledy vydaných slovenských rozprávok.
skauting-program-odborka-skauti-z-80

Červený stupeň

  1. Pripravil som si prezentáciu alebo plagát o histórii rozprávok. Ako a kedy vznikli, aká je prvá rozprávka, ako sa postupne formovali apod.
  2. Napísal som vlastnú rozprávku a spolu s družinou sme ju zahrali na akcii pre deti na dobrú noc.
  3. Poznám základné informácie minimálne o 10 osobnostiach, ktoré prispeli svojou činnosťou do rozprávkového sveta.
  4. Vybral som si rozprávku, ktorú som podrobne zanalyzoval (zápletka, zámer, poučenie, skrytá myšlienka…) a výsledok predstavil družine.
  5. Našiel a prečítal som si rozprávky z 15 rôznych krajín sveta. O každej som si spísal základné informácie.
  6. Pre družinu som zorganizoval akciu do kina alebo divadla na premietanie či hranie rozprávky.
  7. Pozrel som si dokumentárny film o zberateľovi/autorovi/režisérovi rozprávok. Napríklad „Walt Disney – od myšáka k Disneylandu“.
  8. Naštudoval som si význam rozprávok pre deti, ich vplyv a dopad na psychiku dieťaťa.
skauting-program-odborka-skauti-c-80

Aktuálne najčítanejšie

Na ceste za aktívnym občianstvom

Sloboda, demokracia, komunita. To nie sú len prázdne slová. Naopak, sú to slová, ktoré v nás vzbudzujú chuť konať, nie nečinne sedieť a byť...

Deň Zeme: Zaujímavé fakty, o ktorých ste možno nevedeli

Každý rok 22. apríla ľudia na celom svete oslavujú Deň Zeme. Je to špeciálny deň, kedy prejavujeme uznanie našej planéte a podnikáme kroky na...

Ak chceš byť tvorcom zmeny, rozhliadni sa okolo seba

Dnes sme sa rozprávali s Apelkou, civilným menom tiež Líviou o tom, ako so svojim domovským 70. zborom Bizón víťazí! rozbiehala projekt pomoci Imobiliu – vznikajúcemu...