Zelený stupeň

  1. Ovládam naspamäť malú násobilku a zorganizoval som súťaž, ktorá pozostávala v čo najrýchlejšom zodpovedaní výsledku zo zadaných príkladov.
  2. Využil som poznatky z matematiky v 3 situáciách pri skautskej praxi alebo inej činnosti na tábore – pri viazaných stavbách, odmeraní výšky stromov podľa tieňa, geometrii táboriska, prírodných meradlách apod. Vypočítal som obsah a obvod táboriska.
  3. Našiel som v prírode rôzne geometrické útvary – kruh, štvorec, trojuholník, ihlan… Aspoň 6 príkladov som vyfotil a z fotografií som následne vytvoril koláž aj s popisom.
  4. Naučil som sa aspoň 5 matematických vtipov a podarilo sa mi rozosmiať svojho vyučujúceho alebo človeka, ktorého baví matematika.
  5. Vyriešil som aspoň jeden matematický hlavolam – napr. Einsteinovú hádanku, hlavolam Sama Loyda…
  6. Predstavil som svojej družine alebo oddielu 3 slávnych matematikov a zistil som, čím zanechali tento svet o niečo lepším.
  7. Pripravil som originálne a úprimné poďakovanie učiteľovi alebo osobnosti, ktorá mi pomohla rozvíjať sa v matematike.
skauting-program-odborka-skauti-z-81

Červený stupeň

  1. Naučil som sa naspamäť hodnotu π (pí) po dvadsiate desatinné miesto a viem, ako toto číslo vzniklo a kde sa v dnešnej dobe používa.
  2. Dokážem vysvetliť a poznám praktické využitie aspoň 3 z nasledujúcich: Pytagorova veta, Euklidove vety, pravdepodobnosť, limity, kombinatorika, derivácie alebo integrály, exponenciálna a logaritmická funkcia, teória hier.
  3. Vytvoril som 5 fotografií alebo kresieb, pri ktorých som pracoval so zlatým rezom alebo zlatým obdĺžnikom.
  4. Dokážem vyriešiť sudoku na troch rôznych obťažnostiach, zistím, aký matematický princíp sa v sudoku využíva a pokúsim sa ho vysvetliť rodičom.
  5. Zorganizoval som pre družinu alebo oddiel matematickú súťaž s rôznymi zaujímavými praktickými zadaniami – či už zo skautskej praxe, prírody alebo bežného života.
  6. Spravil som spoločne s kamarátom prehľad vysokých škôl, kde sa študuje matematika, a aj následné uplatnenie v zamestnaniach a ich platové ohodnotenie.
  7. Zozbieram štatistické údaje, vyhodnotím ich a vytvorím ich grafické spracovanie k členskej základni nášho zboru za posledných 5 rokov. Porovnám vývoj celkovej členskej základne, v jednotlivých vekových kategóriách a aj získaných hodností (radca, líder, vodca).
skauting-program-odborka-skauti-c-81

Aktuálne najčítanejšie

Na ceste za aktívnym občianstvom

Sloboda, demokracia, komunita. To nie sú len prázdne slová. Naopak, sú to slová, ktoré v nás vzbudzujú chuť konať, nie nečinne sedieť a byť...

Deň Zeme: Zaujímavé fakty, o ktorých ste možno nevedeli

Každý rok 22. apríla ľudia na celom svete oslavujú Deň Zeme. Je to špeciálny deň, kedy prejavujeme uznanie našej planéte a podnikáme kroky na...

Ak chceš byť tvorcom zmeny, rozhliadni sa okolo seba

Dnes sme sa rozprávali s Apelkou, civilným menom tiež Líviou o tom, ako so svojim domovským 70. zborom Bizón víťazí! rozbiehala projekt pomoci Imobiliu – vznikajúcemu...