Zelený stupeň

  1. Z výletu som priniesol aspoň 10 rôznych druhov kameňov. Zistil som, či sa jedná o horniny alebo minerály a začal som si zakladať moju zbierku hornín a minerálov. V nej som zaznamenával aj presnú lokalitu a dátum odberu.
  2. Svojim kamarátom som vysvetlil Mohsovu stupnicu tvrdosti a určil som tvrdosť minerálov zo svojej zbierky.
  3. Zistil som, kto je to paleontológ a čomu sa venuje.
  4. Splnil som jeden bod z nasledovných:
    • Vytvoril som pexeso najznámejších vyhynutých živočíchov a rastlín (jedna kartička obrázok a druhá názov, prípadne aj obdobie jeho výskytu).
    • V prírode som našiel aspoň jednu skamenelinu.
      Nakreslil (obkreslil) som pravdepodobnú mapku prakontinentov Pangey, Laurázie a Gondwany a pokúsil sa v nich rozpoznať súčasné kontinenty.
  5. Poznám 5 drahokamov a 5 polodrahokamov a viem, akej sú farby.
  6. Navštívil som aspoň jednu prístupnú jaskyňu, pokúsil som sa identifikovať základné krasové útvary a zistil som, akým spôsobom vznikli.
  7. Z roztoku som vypestoval kryštáliky soli a cukru a navzájom som ich porovnal.
  8. Poznám aspoň 5 slovenských minerálnych prameňov a viem, kde sa nachádzajú.
skauting-program-odborka-skauti-z-53

Červený stupeň

  1. Pre družinu či oddiel som urobil krátku prednášku o zemetraseniach; o tom, ako, kde a prečo vznikajú. Predstavil som im stupnicu merania intenzity zemetrasenia, zoznámil som ich s miestami výskytu vo svete a u nás a kde je najväčšia pravdepodobnosť výskytu zemetrasení. Svoje rozprávanie som prípadne doplnil o zaujímavé obrázky z médií.
  2. Zúčastnil som sa jedného zlatokopeckého podujatia a pokúsil som sa vyryžovať svoju prvú zlatinku.
  3. Urobil som si výlet do jedného sopečného pohoria Slovenska a nafotil som charakteristické časti. Viem, aký je rozdiel medzi magmou a lávou, a poznám aspoň 10 činných sopiek a viem, ktoré sú sopečné pohoria Slovenska.
  4. Poznám základné triedy minerálov, do svojej zbierky som sa snažil získať aspoň jedného predstaviteľa z piatich tried minerálov. Ak to bolo možné, navštívil som mineralogické múzeum alebo burzu minerálov a hornín.
  5. Zoznámil som sa so zaujímavými geologickými knihami.
  6. Preskúmal som texty o vzniku hornín a moju zbierku som obohatil o typických predstaviteľov jednotlivých skupín (najmenej 3 druhov zo sedimentárnych, vyvretých a metamorfovaných hornín.
  7. Poznám aspoň 10 druhov nerastných surovín, ktoré sa ťažia na Slovensku, miesto ich ťažby a využitie.
skauting-program-odborka-skauti-c-54

Aktuálne najčítanejšie

Potvrdenia na poukázanie 3% z dane za rok 2024

Aj tento rok je tu možnosť pre dobrovoľníkov, ktorí v roku 2024 odpracovali aspoň 40 dobrovoľníckych hodín darovať nie 2, ale hneď 3% z...

Skauti vlakmi rozvezú Betlehemské svetlo po celom Slovensku. Chcú ho opäť vyniesť aj...

BRATISLAVA – 19. decembra 2024. Počas tohto víkendu čaká Betlehemské svetlo už tradičná cesta vlakmi po celom Slovensku. Skauti ho postupne doručia na jednotlivé...

10 dôvodov prečo dať dieťa na skauting

Skauting je skvelou príležitosťou nielen pre deti. Poskytuje množstvo šancí na rozvíjanie a objavovanie praktických zručností. Ak uvažujete, kam dať svoje dieťa, aby trávilo čas...