London Escorts sunderland escorts

Zelený stupeň

  1. Poznám tradičný ľudový kroj charakteristický pre dedinu alebo oblasť, v ktorej žijem, a jednotlivé časti, z ktorých pozostáva. Ak to bolo možné, vyskúšal som si ho obliecť.
  2. Zistil som si informácie o folklórnych tanečných a speváckych súboroch pôsobiacich v mojom okolí a na Slovensku a predstavil som ich históriu a činnosť svojej družine (SĽUK, Lúčnica…). Aspoň jedno vystúpenie som navštívil.
  3. Vyšil som jednoduchý ľudový vzor alebo som ho inak stvárnil – vypálil do dreva, odtlačil do kože, namaľoval na textil.
  4. Zaujímavou formou som predstavil družine slovenské ľudové zvyky spojené s každým ročným obdobím.
  5. Spolu s družinou som sa naučil zaspievať aspoň 4 slovenské a 1 zahraničnú ľudovú pieseň.
  6. Pozrel som si film alebo reláciu o folklóre (Zem spieva, Po horách, po dolách, Rok na dedine…).
skauting-program-odborka-skauti-z-79

Červený stupeň

  1. Navštívil som aspoň 3 folklórne festivaly na Slovensku alebo v zahraničí.
  2. Porozprával som sa so starými rodičmi alebo inými staršími ľuďmi o ľudových zvykoch, ktoré boli typické v ich rodisku. Ak je to možné, prezreli sme si spoločne staré fotografie, ľudové kroje a ďalšie historické predmety.
  3. Nakreslil som mapu Slovenska, na ktorej som vyznačil všetky významné skanzeny (Vlkolínec, Starý Klíž, Vychylovka…), rozdelil som ju podľa regiónov (Gemer, Spiš, Ponitrie..) a k niektorým z nich som zakreslil ich špecifický kroj. Aspoň 4 skanzeny som navštívil.
  4. Zorganizoval som pre oddiel tanečnú aktivitu, kde sme sa naučili aspoň dva ľudové tance (odzemok, karička, krúcená…).
  5. Vyskúšal som si niektoré z ľudových remesiel – napríklad drevorezbu, drotárstvo, tkáčstvo, kováčstvo, hrnčiarstvo.
  6. Na ľubovoľnom hudobnom nástroji som sa naučil zahrať jednoduchú ľudovú pieseň.
  7. Spravil som prieskum vedomosti o ľudových zvykoch a tradíciách vo svojom okolí a zistil som, na akej škole je možné študovať folklór.
skauting-program-odborka-skauti-c-79